หลักสูตรเตรียมสอบเจ้าหน้าที่การทูตปฏิบัติการเข้ากระทรวงการต่างประเทศ ปี 2554สำหรับผู้จบ ปริญญาตรี หรือปริญญาโท ในสาขาทางด้านศิลปะศาสตร์ อาทิเช่น รัฐศาสตร์ บริหารรัฐกิจ บริหารธุรกิจ นิติศาสตร์ เศรษฐศาสตร์ การบัญชี ภาษา วรรณคดี ศึกษาศาสตร์ สังคมศาสตร์ ประวัติศาสตร์ โบราณคดี บริหารการโรงแรม นิเทศศาสตร์ สารสนเทศ เป็นต้น
ดำเนินการสอนโดย เอกอัครราชทูต (นอกราชการ) อาจารย์มหาวิทยาลัย
และอาจารย์พิเศษองค์การระหว่างประเทศ (คณะผู้สอนเดิมจาก ITC และ World Compass)
เน้นเนื้อหา ภาคทฤษฎี และวิเคราะห์สภาวการณ์ ตามรายวิชา:
1. ความสัมพันธ์ระหว่างประเทศ - - - - - - - - - International Relations
2. สภาวการณ์โลก - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - World
Affairs
3. องค์การระหว่างประเทศ - - - - - - - - - - - - - - International Organizations
4. ภาษาอังกฤษทางการทูต - - - - - - - - - - - - - - - Diplomatic English
5. กฎหมายระหว่างประเทศ - - - - - - - - - - - - - - International Laws
นอกจากนี้ยังมีการแนะแนวโดยนักเรียนเก่าที่สอบเข้าได้
กำลังเปิดรับสมัครสนใจสอบถามรายละเอียดหลักสูตร คณะผู้สอนและข้อสอบเก่า ได้ที่
อัมรินทร์ทาวเวอร์ สี่แยกราชประสงค์ โทร 085-139-9202 หรือ diplomaticstudies-th***
Preparation Course for the Thai Foreign Ministry’s Recruitment, 2011(diplomatic service officer, practitioner level)
The main aim of this particular course is to provide students with a thorough understanding of the global society from the standpoint of international relations. It broadens students’ knowledge in contemporary diplomacy, international politics, international affairs and others that are needed in diplomatic practices concentrating mainly on the 21st century international affairs. Students will:
•be familiar with the fundamental principles and concepts of international relations,
•have a general view of the basic concepts in international economics at the micro and macro levels,
•have a good understanding of general principles of international law,
•have a critical recognition of international organizations with specific focus on the UN.
Since the course is designed to equip students with the specific knowledge and skills necessary for the ministry’s recruitment process, the learning process should be student-centered rather than teacher-centered. This way the students will be encouraged to contribute in the learning process like giving presentations and speeches.
ขออนุญาตประชาสัมพันธ์ หากไม่เหมาะสมกรุณาลบกระทู้ครับ