หน้า: 1

ชนิดกระทู้ ผู้เขียน กระทู้: เปิดจดหมายจากบริษัท สไตเออ ถึงรองผู้ว่า กทม. ปมรถดับเพลิงฉาว  (อ่าน 59 ครั้ง)
add
เรทกระทู้
« เมื่อ: 6 ม.ค. 12, 14:16 น »
ตอบโดยอ้างถึงข้อความ
Send E-mail

แบ่งปันกระทู้นี้ให้เพื่อนคุณอ่านไหมคะ?

ปิดปิด
 

Dr.Vallop ......

8 .05.2006

SubJect:
Purchase /Sale Agreement between Bangkok Metropolitan Administration (BMA) and Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug GMBH (SSF) (the Agreement) in connection with the Agreement of Understanding between The Republic Of Austria and The Kingdom of Thailand dated 27th August 2004 (the AOU)

Dear sir,
We refer to your letter No. GorThor 0200/2171 dated May 2,2006 which referenced the April 30, 2006 Publications in various Thai newspapers reporting on comments made by SSF in relation to the Agreement further to which you have requested clarification on the statements that have been made in this regard.

First, I would like to state that SSF has the right to counter the misinformation which is given to the local press by certain persons. According to the opinion of our legal advisers in Austria and Thailand any statements that were made to the press about the effectivness of the Agreement are contractually and factually correct.

The basis of our statements is founded in Article 9.1 of the Agreement, which states:

9.1 “This Agreement will come into force with opening of L/C in favour of and acceptable for the Seller”

There is no doubt as to the meaning of this provision of the Agreement. The Agreement only came into force once the L/C was opened, thus, our statement was and remains correct. Should Governor Apirak have not opened the L/C, the Agreement would have not come into effect and consequently the delivery of the fire fighting vehicles could not have taken place.

The AOU, the Government to Government level agreement, on the other hand stipulates in Article 2:


“This Agreement of Understanding shall come into force with its signature and shall remain until the complete fulfillment by both Parties to the agreement of all their obligations thereunder.”

Thus, while the Agreement did not come into force until the opening of the L/C, the AOU, which sets forth the understanding and basic agreement between the governments of both Thailand and Austria, was effective from signing. It is based on the fact that the AOU was already effective and the terms of the Agreement already negotiated and agreed between the BMA and SSF that we honestly made the statement in our letter to the BMA dated December 29,2004 as was enclosed in your letter to us, that we were not in the position to amend anything in the AOU and the Agreement at such time. Based on such facts, the statements made to the press are indeed correct for which no verification is needed.

You have stated that we may consider your letter to be an expression of the BMA’s willingness to enter into discussion towards the termination/cancellation of the agreement with SSF. Given that both the AOU and the Agreement have come into effect, and that SSF have complied in all respects with the Agreement, we do not see that there are any grounds upon which the Agreement could be terminated/cancelled. The fact that for whatever political and/or personal reasons the BMA has come under harsh criticism by the Thai public does not serve as grounds for termination/cancellation by the BMA nor does it serve as grounds upon which the BMA, or any other governmental agency, may either directly or indirectly accuse SSF of any wrong-doing. The continued unwarranted scrutiny of the AOU and the Agreement, the failure of the BMA to adhere to the provisions thereof and both the veiled and unveiled criticism of our company is damaging SSF’s good reputation and cannot be tolerated any longer.

We trust that this letter serves as “appropriate clarification of the situation” as per your request

Your faithfully
Steyr-Daimler

noticeแจ้งลบความคิดเห็นนี้   บันทึกการเข้า
add
เรทกระทู้
« ตอบ #1 เมื่อ: 6 ม.ค. 12, 14:21 น »
ตอบโดยอ้างถึงข้อความ
 

แปล
ดร.วัลลภ
รองผู้ว่าฯ

8 พ.ค.49
เรื่อง สัญญาการซื้อขาย ระหว่าง กทม.และบริษัท สไตเออร์ฯ เกี่ยวเนื่องกับข้อตกลงความเข้าใจระหว่างสาธารณรัฐออส และ ไทย ลงวันที่ 27 ส.ค.47(AOU)

ตามหนังสือของท่านที่ กท........... ลงวันที่ 2 พ.ค.4 อ้างถึงข่าวที่บริษัทฯวิจารณ์เกี่ยวกับสัญญาปรากฏในหนังสือพิมพ์ไทยของวันที่ 30 เม.ย.49 และขอให้บริษัทฯ ชี้แจงการออกข่าวดังกล่าวนั้น

ข้าฯ ขอเรียนให้ทราบเป็นประการแรกว่า บริษัทฯ มีสิทธิจะโต้ตอบข้อมูลอันเป็นเท็จที่มีบุคคลบางคนป้อนให้กับหนังสือพิมพ์ ที่ปรึกษาด้านกฎหมายของบริษัทฯ ทั้งในและต่างประเทศ มีความเห็นว่า แถลงการณ์ที่ให้กับหนังสือพิมพ์เรื่องการมีผลของสัญญานั้นเป็นความจริงและถูกต้องตามสัญญา

ที่กล่าวเช่นนี้ ก็เพราะมาตราที่ 9.1 ของสัญญาเขียนว่า:
“9.1 สัญญานี้จะมีผลบังคับเมื่อมีการเปิดL/C ให้กับผู้ขาย และผู้ขายยอมรับ”

ความหมายของข้อกำหนดในสัญญานี้แจ้งชัดไม่มีข้อสงสัย สัญญามีผลบังคับทันทีที่มีการเปิด L/C ฉะนั้นการแถลงการณ์ของเราถูกต้องตลอดมา หากท่านผู้ว่าฯอภิรักษ์ไม่เปิด L/C สัญญาก็จะยังไม่มีผล และผลที่ตามมาคือก็จะไม่มีการส่งมอบรถดับเพลิงเกิดขึ้นได้

ส่วน AOU ซึ่งเป็นความตกลงระหว่างรัฐต่อรัฐในมาตรา 2 กำหนดว่า:
“สัญญาความเข้าใจจะมีผลเมื่อมีการลงนาม และจะยังมีผลไปจนกระทั่งคู่สัญญาทั้งสองฝ่ายปฏิบัติตามเงื่อนไขของสัญญานั้น”

ฉะนั้น ขณะที่สัญญาซื้อขายยังไม่มีผลจนกว่าจะเปิด L/C นั้น สัญญา AOU ซึ่งกำหนดความเข้าใจและข้อตกลงพื้นฐานระหว่างรัฐบาลไทยและออสเตเลียก็มีผลตั้งแต่เริ่มมีการลงนาม ทั้งนี้เนื่องมาจากความจริงที่ว่า AOU มีผลแล้ว และเงื่อนไขข้อตกลงของสัญญาซื้อขายได้มีการต่อรองและเห็นพ้องกันระหว่าง กทม.กับบริษัทฯ แล้ว บริษัทฯ จึงได้แถลงในหนังสือถึง กทม. เมื่อวันที่ 29 ธ.ค.47 ที่ท่านแนบไปให้บริษัทฯ – ว่า บริษัทฯ ไม่อยู่ในฐานะที่จะแก้ไขอะไรใน AOU และสัญญาซื้อขายในขณะนั้นได้ จากข้อความจริงดังกล่าวการแถลงการณ์ที่ได้ให้กับหนังสือพิมพ์จึงถูกต้องและไม่มีความจำเป็นต้องพิสูจน์อะไรอีก

ท่านกล่าวว่า ให้บริษัทฯ ถือว่าหนังสือของท่านเป็นการแสดงความเต็มใจของ กทม.ที่จะขอเปิดเจรจาสู่การบอกเลิกสัญญากับบริษัทฯ ก็เมื่อทั้ง AOU และสัญญาซื้อขายมีผลบังคับแล้ว และบริษัทฯ ก็ได้ปฏิบัติตามสัญญาซื้อขายในทุกเรื่องแล้ว บริษัทฯ ไม่เห็นว่าจะมีเหตุผลใดมาอ้างเพื่อเลิกสัญญาได้ ความจริงก็คือ การที่ กทม. ต้องถูกครหานินทาอย่างรุนแรงจากสังคมไทย จะด้วยเหตุผลทางการเมืองหรือส่วนบุคคลก็ตาม ไม่สามารถใช้เป็นเหตุผลที่ กทม.จะเลิกสัญญาได้ และ กทม. หรือหน่วยราชการใดจะกล่าวหาบริษัทฯ ว่ากระทำผิด จะโดยทางตรงหรือทางอ้อมหาได้ไม่ การตรวจสอบ AOU และสัญญาอย่างต่อเนื่องอย่างไม่มีเหตุผล การที่ กทม.ไม่ปฏิบัติตามเงื่อนไขตามสัญญา การวิจารณ์บริษัทฯ ทางตรงหรือทางอ้อม ทำความเสียหายแก่ชื่อเสียงอันดีของบริษัทฯ ซึ่งเราไม่สามารถทนต่อไปได้อีก

บริษัทฯหวังว่า หนังสือฉบับนี้ให้ความกระจ่างพอเพียงของสถานการณ์ตามที่ท่านได้ขอร้องมา

ขอแสดงความนับถือ

หากมาพิจารณาข้อ 9.1 ให้ดีๆครับถ้ารู้ว่าผิดปกติจะยกเลิกสัญญาต้องยกเลิกสัญญาก่อนเซ็นต์เปิด L/C ครับไม่ใช่ พอเซ็นต์ไปแล้วเป็นข่าวฉาวใครเขาจะยอมให้ยกเลิกครับ อย่าอ้างนะครับว่ารัฐบาลสั่งให้เปิดก็ถ้ารัฐบาลบังคับจริง ถ้าคุณรู้ว่าโกงจริง ทำไมไม่ฟ้องสื่อกับประชาชน
คุณจะได้คะแนนไปเต็ม ๆแต่นี้กลับเงียบเป็นเป่าสาก

noticeแจ้งลบความคิดเห็นนี้   บันทึกการเข้า
Tags:  ฉาว รถดับเพลิง ผู้ว่า กทม. บริษัท จดหมาย 

หน้า: 1

 
ตอบ

ชื่อ:
 
แชร์ไป Facebook ด้วย
กระทู้:
ไอค่อนข้อความ:
ตัวหนาตัวเอียงตัวขีดเส้นใต้จัดย่อหน้าชิดซ้ายจัดย่อหน้ากึ่งกลางจัดย่อหน้าชิดขวา

 
 

[เพิ่มเติม]
แนบไฟล์: (แนบไฟล์เพิ่ม)
ไฟล์ที่อนุญาต: gif, jpg, jpeg
ขนาดไฟล์สูงสุดที่อนุญาต 20000000 KB : 4 ไฟล์ : ต่อความคิดเห็น
ติดตามกระทู้นี้ : ส่งไปที่อีเมลของสมาชิกสนุก
  ส่งไปที่
พิมพ์อักษรตามภาพ:
พิมพ์ตัวอักษรที่แสดงในรูปภาพ
 
:  
  • ข้อความของคุณอยู่ในกระทู้นี้
  • กระทู้ที่ถูกใส่กุญแจ
  • กระทู้ปกติ
  • กระทู้ติดหมุด
  • กระทู้น่าสนใจ (มีผู้ตอบมากกว่า 15 ครั้ง)
  • โพลล์
  • กระทู้น่าสนใจมาก (มีผู้ตอบมากกว่า 25 ครั้ง)
         
หากท่านพบเห็นการกระทำ หรือพฤติกรรมใด ๆ ที่ไม่เหมาะสม ซึ่งอาจก่อให้เกิดความเสื่อมเสียแก่สถาบันชาติ ศาสนา พระมหากษัตริย์ รวมถึง การใช้ข้อความที่ไม่สุภาพ พฤติกรรมการหลอกลวง การเผยแพร่ภาพลามก อนาจาร หรือการกระทำใด ๆ ที่อาจก่อให้ผู้อื่น ได้รับความเสียหาย กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม